Semak Status Permohonan Bantuan Rakyat 1Malaysia

Status permohonan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) akan diketahui pada 15 Januari 2012. Semua pemohon BR1M akan dimaklumkan mengenai keputusan permohonan melalui pos. Pemohon yang berjaya akan menerima surat pemakluman masing-masing secara berperingkat-peringkat dengan disertakan tarikh dan tempat majlis penyerahan baucar diadakan.

Pembayaran bantuan rakyat RM500 ini akan dibuat secara berperingkat itu dijangka mengambil masa dua bulan sehingga 15 Mac depan.

Cara Tuntut Baucer BR1M:

Baucer itu boleh ditunaikan di cawangan Bank Simpanan Nasional (BSN), CIMB dan Maybank di seluruh negara. Kaunter bergerak khas turut disediakan di ketiga-tiga bank berkenaan pada majlis penyerahan baucar di kawasan luar bandar untuk kemudahan orang ramai di pedalaman menunaikan baucar.

Pertanyaan Status Permohonan BR1M:

Pemohon boleh menghubungi talian hotline 1800222500 atau 1300883010 mulai Isnin ini antara jam 9 pagi hingga jam 5 petang untuk memeriksa status permohonan. Atau anda boleh mula menghantar pertanyaan email ke belanjawan2012@treasury.gov.my.

Rayuan Permohonan BR1M:

Bagi pemohon yang gagal pula, rayuan boleh dibuat dengan menggunakan borang khas yang boleh diperoleh di pejabat LHDN, agensi kerajaan berkaitan atau download menerusi laman web www.treasury.gov.my.

Lanjutan Tarikh Permohonan:

Bagi mereka yang tidak sempat untuk menghantar borang permohonan, anda boleh mengahantar borang BR1M dimana tarikh penyerahan penghantaran borang telah dilanjutkan sehingga 10 Februari 2012.

Incoming search terms:

Tagged with
  1. mohamad rahimi bin samsudin Jan 18, 2012, 3:02 pm

    layak atau tidak permohonan br1malaysia

    Reply
  2. lawrence ak valentine kapat Jan 23, 2012, 5:34 pm

    layak atau tidak

    Reply
  3. semakan status permohonan

    Pemohon boleh menghubungi talian hotline 1800222500 atau 1300883010 dari jam 9 pagi hingga jam 5 petang. Atau anda boleh menghantar pertanyaan email ke belanjawan2012@treasury.gov.my

    Reply
  4. RABIAH BINTI ABULKASSIM Jan 24, 2012, 12:12 pm

    LAYAK KE TIDAK

    Reply
  5. Che Yahinawati bte,Abd.Samad Jan 24, 2012, 8:03 pm

    layak atau tidak

    Reply
  6. musa bin ahmad Jan 24, 2012, 11:51 pm

    layak atau tidak

    Reply
  7. RAZIF BIN SAHAT Jan 25, 2012, 2:12 pm

    layak atau tidak

    Reply
  8. saya ingin tahu status pmohonan sya brimalaysia

    Reply
  9. layak atau tidak

    Reply
  10. mohd hairizal Jan 30, 2012, 3:31 pm

    layak atau tidak

    Reply
  11. suzana binti abdul rahman Jan 30, 2012, 4:09 pm

    kenape saya tidak layak.

    Reply
  12. jubelin ak impin Jan 30, 2012, 7:58 pm

    nak cek nma Impin Ak Anding smada layak atau tdk?

    Reply
  13. SITI BINTI SAHAK Feb 1, 2012, 2:12 pm

    ADAKAH SAYA DAPAT PERMOHONAN BR1M??

    Reply
  14. macam mana nak semak permohonan BR1M secara online untuk menanyakan tentang kelulusan status permohonan.

    Reply
  15. Zamilah Binti Yusoff Feb 5, 2012, 1:43 pm

    adakah saya layak menerima bantuan BR1M?

    Reply
  16. Siti Rohaini Roslan Feb 6, 2012, 3:12 pm

    Bila ke tarikh akhir duit BR!M 500 tu

    Reply
  17. abdullah bin bchik Feb 6, 2012, 4:45 pm

    adakah saya layak atau tidak terima bantuan BR1m

    Reply
  18. koid chee booi Feb 10, 2012, 4:04 pm

    adakah saya layak

    Reply
  19. mohd jumain bin juwaher Feb 10, 2012, 8:12 pm

    nak tanya ni tunggu lama sangat layak ke tak layak ni…..

    Reply
  20. layak atau tidak

    Reply
  21. sy,org susuh,kadang2 ada kerja,kadang2 ada,nak dapat 500 pun susuh 1 bln,tolong chek dengan teliti.mcm ni ke kerajaan pilih kasi batuaan utk rakyat.klu x boleh henda x payah bawa ayat bersatu,,,,umor sy dah 43thn.tolong buat keadalan pada rakyat…

    Reply
  22. bila saya bantuan masok/?

    Reply
  23. Cam nak clim bila da dpt boucer 500

    Reply
  24. status permohonan saya macam mana?

    Reply
  25. MUHAMMAD RIZAL BIN AB HAMID Mar 20, 2012, 4:28 pm

    macam mana status permohonan saya…sampai sekarang tak dapat jawapan lagi

    Reply
  26. ingin tahu status kedukkan permohonan samada layak atau tidak (ic 560430-05-5331) Mohamad Nor bin Shariff.

    Reply
  27. Tay Ah Moi @ Tee Ah Mo Apr 7, 2012, 9:33 am

    Hendak tahu akan status rayuan Brim untuk Tay Ah Moi no k/p 370325015058.
    Puan adalah seorang ibu tunggal yang cacat kaki, tidak boleh berjalan tanpa tongkat (walker).

    Reply
  28. semakan permohonan status brim. no i/c 820119146589

    Reply
  29. ingin tahukedudukan status permohonan $500.00

    Reply
  30. SITHI AZNAH BINTI MOHAMED DULKIBLI Apr 17, 2012, 5:56 pm

    adakah saya layak dapat bantuan…..?

    Reply
  31. Layak atau tidak bantuan satu Malaysia

    Reply
  32. azainiabdullah66@yahoo.com May 1, 2012, 4:42 pm

    layak atau tidak bantu satu malaysia

    Reply
  33. ingin tahu status kelulusan pemohonan RM 500.00….

    Reply
  34. Mmmmmmm…..atas kertas x da catit pendapatan bulanan..tapi takut akhirat plak kena ….jadi x yah apply kot….

    Reply
  35. Saya ingin bertanya tentang semak status ebr1m saya adakah sudah berjaya atau belum?
    Pertanyaan kedua saya,lepas saya memohon ebr1m tersebut saya tidak mencetak salinan daftar tersebut.xapakah jika saya tidak mencetak? bila saya nk buka mohon lagiskali untuk ubahsuai dan mencetak kerana tidak mencetak tidak boleh lagi..xapakah?

    Reply
  36. nak tanya status permohonan ..berjaya atau tidak

    ic no.760508015062

    Reply
  37. SUHAILA BINTI HALIMIN Feb 5, 2013, 11:32 am

    NAK TANYA STATUS PERMOHONAN

    I/C NO 851109-01-58*6

    Reply
  38. TAN CHING CHING Feb 5, 2013, 8:31 pm

    nak tanya status permohonan ..berjaya atau tidak ?
    i/c 750704-08-5624
    Jika dapat bila boleh terima ?

    Reply
  39. WOIIIII!!!!

    Baca la sampai paham posting ni..
    Adeeehhhh..
    Ni acknowledgement aje..
    Nak check kena call 1800-222-500
    Tak pun Emel kat belanjawan2012@treasury.gov.my
    Atau tunggu surat sampai..

    Itu pun susah nak paham ke???

    Pi bagi nombo i.c watpe..

    Reply
  40. yusnita yusop Feb 5, 2013, 10:46 pm

    nak tanya status permohonan ..berjaya atau tidak ?

    i/c 740613-04-5054

    bila boleh terima ?

    terima kasih.

    Reply
  41. SAYA LAYAK KE TIDAK??NOM IC SAYA 881209-06-5351

    Reply
  42. muhammad azhar Feb 22, 2014, 4:47 pm

    Sy thun lpas dh dpt brim,tp thn nie sy kmas kini blm dpt lg bg yg bujang…no akuan pown sy dh bg…mcam mna nk cek dpt bla??

    Reply