Ngeri baca pengalaman dari wanita ini. Walaupun kedua-dua belah matanya nyaris buta disebabkan contact lens, namun mangsa enggan menyalahkan penggunaan contact lens 100%. Sebaliknya menganggap kejadian itu merupakan ‘teguran’ dari Allah untuk dirinya.

Bukan pengguna tegar contact lens. Sekadar pakai untuk melawa sahaja, bukan rabun.

“Pakailah, baru nampak lawa. Orang dah start kenal kan, siapa aku”

Tiba-tiba mata mula menjadi kabur, tak nampak. Terus dapatkan rawatan di klinik.

Tiba-tiba rasa menyucuk, sakit sampai terjerit-jerit. Langsung tak boleh nak buka mata

“Allah, luka seluruh mata, kedua-dua biji mata pulak tu” – Doktor

“Adik, Allah kurniakan mata kat kita ni dah elok dah. Kenapa nak ubah ciptaan Allah?” – Doktor

“Luka dan terkoyak, hampir kena mata kecil di tengah” – Doktor

Dalam kepala dah risau, gelap masa depan kalau mata menjadi buta

“Susahnya hidup kalau dah buta,” terbit rasa menyesal dan banyakkan berdoa agar mata kembali pulih.

Doktor beri tiga kemungkinan yang berlaku menjadi punca mata mangsa luka dan kabur

“Contact lens sekadar asbab, sebenarnya Allah rindukan Kakfie”

Setelah membaca pengalaman ngeri wanita ini, masihkah anda mahu memakai contact lens walaupun mata anda tidak mengalami sebarang masalah pengelihatan? Jangan hanya kerana cantik, anda mengabaikan soal keselamatan/kesihatan.

Semoga menjadi pengajaran kepada semua.

LEAVE A REPLY