(Gambar) Pemain Poker Paling Muda Di Las Vegas

By | July 20, 2013

Gadis ini mahir dalam membuat deal, mengocok, bahkan tahu cara bermain dengan psikologi apabila bertemu mana-mana pihak lawan. Apa yang membuatkan bakat Alexa Fisher unik adalah usianya yang masih berusia belasan tahun.

Gadis cilik yang berasal dari Cibolo, San Antonio, Texas, ini belajar bermain poker sejak berusia tiga tahun, bahkan dia sekarang mampu mengalahkan para pemain poker yang lebih dari tujuh kali usianya, dan ketika ini dia dianggap sebagai pemain poker termuda di dunia.

Sebuah majalah poker di Amerika Syarikat telah memberi gelaran kepada Alexa sebagai ‘anak ajaib’, dan dia boleh bermain lebih dari 50 variety permainan poker.

Alexa sebelum ini menolak tawaran ke Disneyland tahun lalu, dan memohon kepada kedua ibu-bapanya untuk ke Las Vegas dan memburu tandatangan pemain poker terkenal di pertandingan poker antarabangsa WSOP ‘World Series of Poker’. Disana dia mendapat tanda tangan dari pemain poker profesional Greg Raymer di topinya yang bertulis, “Semoga dapat berjumpa pada 2024! ”, Dimana ketika itu Alexa berusia 21 tahun, dan mengikut undang-undang penyertaan telah layak untuk memasuki pertandingan WSOP pada 2014.

“Aku tahu Alexa boleh bermain poker dengan pemain terbaik di dunia. Dia juga memiliki kelebihan nampak lebih tenang jika bermain di arena profesional dalam taruhan yang besar, ianya adlah salah satu pengalaman yang pastinya dialami pemain top dunia sebelum menjadi seorang yang terkenal”. Kata ayahnya Justin yang dkutip onlinemail.

“Saya menggunakan permainan untuk membantu Alexa menghitung, dan untuk meningkatkan keahlian matematikanya sejak ia masih berusia tiga tahun, sampai ia mulai bersekolah”, tambah lelaki yang juga ayah Alexa  berusia 35 tahun itu.

Pada usia empat tahun Alexa mulai bermain, melakukan Deal, serta belajar tentang tanda-tanda dasar dan strategi menggertak dan serangan psikologi terhadap lawan. Dan pada usia 5 tahun, Alexa telah menguasai No Limit Texas Hold’em.

Bermula dari situlah, Justin kemudian memperkenalkan Alexa ke permainan World Series of Poker yang lain.

“Saya sekarang dapat bermain dengan pemain poker terbaik di dunia. Ketika saya menjadi seorang pemain poker profesional, Saya harap boleh menjadi inspirasi kepada perempuan mahupun lelaki yang seawal usia saya untuk bermain poker.” kata Alexa.

Incoming search terms:

Author: Ali Wowberita

Ali merupakan salah seorang penulis di Wowberita.org. Mula menulis sejak 2011 sehingga sekarang. Seorang pemegang ijazah Sarjana Muda Komunikasi dari UiTM Shah Alam.

Leave a Reply