Media sosial Malaysia masih belum reda dengan isu seorang pelajar sekolah menyalahkan guru-guru dan pihak sekolah atas kegagalannya dalam peperiksaan. Walaupun isu ini berbangkit beberapa hari lalu, masih ramai orang yang membincangkan tentangnya sehingga ke hari ini. Remaja yang berusia 17 tahun itu dikenali sebagai Ieka Tajudin merupakan seorang instafamous yang...
Tular di media sosial gambar majlis pertunangan seorang lelaki dikenali sebagai Zakwan dengan wanita bernama Adilah Nazreen. Sejak dimuat naik di Intagram dua hari lalu, pasangan ini tidak putus menerima ucapan tahniah bukan sahaja daripada rakan-rakan dan sahabat handai, malah netizen yang mereka tidak kenali. Sekali imbas, ramai yang melihat ia...
“Arwah ditemui dalam keadaan terlangkup di dalam buaian dan tidak sedarkan diri” Siapa menyangka, anak yang dikandung selama sembilan bulan, dimanja dan diberikan kasih sayang yang tidak berbelah bahagi meninggalkannya dengan sekelip mata. Sukar untuk menerima ujian ini, tetapi bagi Shazzy Wanie, dia akur dengan ketentuanNya. Mikhael Sufyan, anak kepada Shazzy...
PENGACARA, Ally Iskandar memuji tindakan seorang kanak-kanak lelaki yang telah memberikan tempat duduk kepada golongan yang lebih memerlukan semasa menggunakan pengangkutan awam iaitu LRT. Perkongsian video di Instagram milik Ally, memaparkan seorang pelajar sekolah yang sedang duduk kemudiannya bangun memberikan tempat duduknya kepada wanita hamil itu setelah menyedari wanita berkenaan...
KUALA LUMPUR - Tular di media sosial, seorang juruwang enggan memegang botol arak ketika sesi pembayaran dibuat di kaunter sebuah kedai serbaneka di Johor Bharu. Tindakan juruwang itu menimbulkan rasa tidak senang kepada pembeli arak berkenaan. Dengan alasan ianya haram dan dalam keadaan berwuduk, juruwang yang merupakan seorang gadis Melayu itu...
Sekarang Ini rata-rata peniaga gemar menggabungkan makanan bersama buah durian. Kalau sebelum ini kami kongsikan tentang minuman Milo yang dinikmati bersama keju dan durian, kali ini menu murtabak durian pula. Jika anda berkunjung ke Sungai Besar, jangan lepaskan peluang untuk singgah ke Warung Martabak Kulaan yang terletak di Kampung Parit...
Susulan kejadian sebuah bas RapidKL melanggar 7 buah kenderaan sehingga menyebabkan empat orang cedera dalam kejadian jam 8 malam tadi di Jalan Ampang, beberapa saksi kejadian tampil menceritakan kejadian sebenar dan menafikan beberapa dakwaan yang tidak berasas. Menurut seorang penumpang bas, Hesty Natalia, dia dan beberapa penumpang lain diminta turun...
Usahlah bergurau atau mengucapkan kata-kata yang tidak sepatutnya dengan kanak-kanak yang mindanya dalam proses berkembang. Ini kerana, jika tersilap tafsir, buruk padah yang akan menimpa. Tidak pada dirinya, mungkin pada keluarganya. Hanya kerana seringkali ditakutkan dengan kehadiran adik baru akan membuatkan si ibu tidak lagi menyayanginya, kanak-kanak berusia 4 tahun ini...
"Selepas ni jangan harap korang dapat gelak kat aspura tu. Acah kepala, kerek depan perempuan bagai tapi typod gak sial," demikian tulis seorang pelajar tingkatan 4 di sebuah sekolah di Kuala Kelawang yang tidak berpuas hati dengan pelajar tingkatan tiga. Terdahulu, viral di media sosial gambar-gambar beberapa buah bilik asrama...
Ingatkan zaman mak ayah kita jer orang kahwin awal rupanya zaman serba moden ni ada lagi yang macam tu. Waktu sekarang usia 17 tahun kebanyakan gadis baru tamat sekolah tingkatan 5. Tak terfikir pun nak bersuami, malah masak pun tak pandai lagi. Tapi lain pula pilihan Amyra Nadya bila dia mengambil...