Susulan kejadian sebuah bas RapidKL melanggar 7 buah kenderaan sehingga menyebabkan empat orang cedera dalam kejadian jam 8 malam tadi di Jalan Ampang, beberapa saksi kejadian tampil menceritakan kejadian sebenar dan menafikan beberapa dakwaan yang tidak berasas. Menurut seorang penumpang bas, Hesty Natalia, dia dan beberapa penumpang lain diminta turun...
Seorang wanita nyaris hilang penglihatan kerana tabiat buruknya yang tidak membersihkan maskara dari bulu matanya setiap malam, lapor Mirror. Theresa Lynch, 50, ibu kepada dua orang anak itu terpaksa pergi berjumpa dengan doktor selepas matanya berasa sakit dan tidak selesa. Theresa terkejut apabila dimaklumkan oleh doktor bahawa terdapat kesan benjolan...
Khamis lalu, Tun Dr Mahathir sah dilantik sebagai Perdana Menteri Malaysia ke-7. Majlis mengangkat sumpah di Istana Negara itu berjalan dengan lancar. Selain keterujaan rakyat di atas perlantikan perdana menteri baharu itu, Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong, Sultan Muhammad V turut menjadi perhatian ramai. Ketika majlis tersebut, pasti ramai yang...
Kecoh di media sosial mengenai sebuah restoran mamak tertayang video lucah yang mengejutkan semua pelanggannya. Video yang dimuat naik oleh seorang pengguna Twitter itu menunjukkan para pelanggan terkejut sampai berdiri melihat adegan yang tidak ingin dilihat itu. "Mamak salah play video. Kecoh" tulisnya yang memuat naik video tersebut...
Budaya ‘double park’ bukanlah suatu perkara yang asing lagi di kalangan pemandu di Malaysia. Sikap pentingkan diri yang tebal menjadi punca utama mengapa masalah ini sukar dibendung meskipun mengetahui tindakan mereka itu bakal menyusahkan orang lain. Semalam, tular sebuah rakaman video sebuah kereta Honda City dirempuh oleh kenderaan pacuan empat roda,...
Lucu bagi sesetengah orang, tetapi tidak bagi tuan empunya badan dan apatah lagi keluarga kedua-dua belah pihak apabila tindakan seorang guru memuat naik kisah dua murid ini sehingga tersebar di media sosial. Terdahulu, seorang guru berkongsi kisah anak muridnya yang tidak hadir ke sekolah selama 10 hari selepas diejek oleh...
Salam, sedikit perkongsian. Pernah dengar tak budak menangis sampai hilang suara dan tiba-tiba muka dia terus menjadi biru? Baru dua hari lalu perkara ini berlaku pada Zaim. Selepas berbuka, waktu itu Zaim dah penat dan mengantuk. Kemudian bawa dia masuk bilik, padam lampu dan pasang lampu tidur saja sebab nak...
Terkilan hati isteri diherdik sedemikian rupa, sedangkan apa yang dipintanya itu bukanlah selalu, hanya sepasang persalinan untuk hari raya sahaja. Tetapi si suami pula tanpa menghiraukan hati dan perasaan isteri, melemparkan kata-katak urang enak di halwa telinga itu di khalayak ramai. Jika difikirkan semula pengorbanan isteri selama ini, wajarkah ditolak...
Adakah anda mengambil berat tentang penjagaan dan kesihatan gigi anda? Gigi merupakan aset berharga yang perlu kita jaga. Tanpa gigi, kita tidak dapat merasa nikmatnya makan, menggigit dan mengunyah makanan. Namun ramai di antara kita yang memandang ringan tentang kesihatan gigi. Apabila gigi sudah rosak, barulah kita mengeluh panjang. Baca perkongsian...
Ingatkan zaman mak ayah kita jer orang kahwin awal rupanya zaman serba moden ni ada lagi yang macam tu. Waktu sekarang usia 17 tahun kebanyakan gadis baru tamat sekolah tingkatan 5. Tak terfikir pun nak bersuami, malah masak pun tak pandai lagi. Tapi lain pula pilihan Amyra Nadya bila dia mengambil...