web analytics
Lapan surah ini jika diamalkan dan dibaca dengan ikhlas kerana Allah dapat memusnahkan sel-sel barah atau kanser. Jika pesakit dapat membacanya lagi baik tetapi jika tidak berdaya atau kurang baik bacaannya maka boleh minta suami, ayah, ibu atau orang lain membaca untuknya. Selok-eloknya sebelum memulakan bacaan surah, baca ayat-ayat ini...
Selain menahan lapar dan haus, mengawal nafsu seksual juga menjadi salah satu perkara yang harus anda lakukan sepanjang bulan Ramadan Namun sebahagian orang mungkin merasa ini adalah hal yang sukar. Nafsu seks adalah tindak balas semula jadi badan manusia bahkan kaji selidik oleh Florida State University menemukan bahawa lelaki dewasa...
Nasi kerabu merupakan makanan berasal dari Pantai Timur. Biasanya ia dijadikan sarapan pagi kerana rakyat Pantai Timur gemar memakan nasi pada waktu pagi. Kini, nasi kerabu semakin dikenali di seluruh dunia malah nasi kerabu paling sedap di dunia berada di Terengganu, Malaysia. Fauzi Nasi Kerabu diiktiraf sebagai nasi kerabu paling sedap...
Kemajuan sosial media kini yang memudahkan sesiapa sahaja mendaftar akaun baharu sama ada untuk kegunaan sendiri atau anak-anak seperti yang dilakukan oleh kebanyakan selebriti masa kini. Kini Facebook dalam usaha untuk menguatkuasa undang-undang yang hanya membenarkan pengguna berusia 13 tahun ke atas dengan lebih tegas. Dalam usaha untuk melaksanakan sekatan ini,...
SEORANG cikgu wanita yang tengah asyik mengajar mata pelajaran matematik di kelas 2 Mawar terhenti setelah melihat telatah seorang anak muridnya. Dia melihat murid itu meludah atas tangan dan mengosok-gosokkan di kepalanya. Disebabkan perasaan yang penuh curiga dan pelik, cikgu itu terus pergi ke muridnya dan bertanya. Cikgu : Ahmad, awak...
Tak pernah pula terfikir untuk nak curi duit satu sen sebab kalau curi pun apa yang boleh dapat, betul tak? Daripada curi satu sen baik lah curi RM100 terus boleh lah beli kasut baru ke. Tapi, pernah tak korang terfikir dengan mencuri duit satu sen ni boleh jadi jutawan? Ini...
Cantik tak ‘wanita’ ini? Namanya Riz Ulala dan dia mengakui merupakan seorang maknyah yang telah melakukan pembedahan di Thailand. Ramai yang cakap Riz Ulala ni lagi cantik dari Nur Sajat! Nak tahu lebih lanjut mengenai Lala, baca biodatanya di bawah: Biodata Riz Ulala, pondan lebih cantik dari Nur Sajat Nama: Riz...
Semalam, kapal mewah Equanimity milik jutawan penuh kontroversi, Jho Low telah pun selamat berlabuh di Perlabuhan Klang setelah menempuh perjalanan selama 20 jam dari Indonesia. Kapal yang berharga RM1 billion itu telah dirampas oleh pihak berkuasa Indonesia ketika di Bali pada Februari lalu sebelum ianya diserahkan kepada kerajaan Malaysia kelmarin. Memandangkan...
Jadual waktu sahur imsak dan berbuka puasa Selangor 2018. Takwim ini meliputi daerah Zon 1 Hulu Selangor, Gombak, Shah Alam/Petaling, Hulu Langat dan Sepang; Zon 2 meliputi Kuala Selangor dan Sabak Bernam; serta Zon 3 meliputi Klang dan Kuala Langat. Semoga jadual di bawah dapat dijadikan panduan kepada umat...
Siapa tak kenal dengan biskut Famous Amos, kan? Yang paling popular dah tentu biskut cip coklatnya. Sekali makan memang tak boleh berhenti. Tahu-tahu dah habis sepaket. Tak pernah cukup nak disimpan! Biskut macam ni bukan saja Hari Raya yang laku, hari biasa pun best makan di rumah. Siapa yang minat...